Gårdagens sminkning!

2011-01-21, 09:47:04 / Kategori: Allmänt

Hejsan!

Som vi har kunnat läsa på större sminkbloggar den senaste tiden är om olika kontrastfärger som man ska använda för att ta fram sin egen ögonfärg mer! Tex om man har blåa ögon så kan man använda skuggor som går åt det oranga hållet då orange är den blåas kontrastfärg!
Självklart behöver inte skuggan vara knallorange utan kan tex vara kopprig eller gå åt det varma hållet!
Nog om kontrastfärger det kommer att komma upp i ett inlägg någon annan dag där jag går in på det mer och vilken kontrstfärg som är just din ögonfärg! :)

I gårdagens sminkning valde jag att förstärka min ögonfärg, men på ett annat sätt! Nämligen att i stället matcha skuggan med ögonfärgen!



Bilder utan blixt




Bilder med blixt




Bas
Concealer: Neutraliseringshjul från FÄRG
Foundation: Mineral photo touch foundation från FÄRG
Puder: Loose powder från FÄRG
Rouge: seashell från MUS

Ögon
Ögonskuggor: Eyedust powerful, 24 carat från MUS  
ögonpenna: Sparkling smaragde från MUS
Bryn: Kakao från FÄRG
Mascara: HD mascara från FÄRG

Läppar
Läppglans: Clear från FÄRG

Har andvänt dusten Powerful och har sedan tagit 24 carat och svept över! För att få det i guldigt skimmer! :) Tyckte det blev en jättefin effekt!

Detta är också ett roligt tips om du vill framhäva din ögonfärg! Matcha altså din ögonfärg med skuggan! :)

Ögonpennan sparkling smaragde har jag andvänt både på övre fransraden och på undre och tårkanalen! För er som undrar!

Ha en bra dag!
/ Christina





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?